با ارزش‌ترین دارایی‌های جهان براساس ارزش بازار؛

انویدیا؛ رهبر جهانی در سخت‌افزار و نرم‌افزار هوش مصنوعی  

انویدیا کورپوریشن (Nvidia Corporation) در واقع یک شرکت فناوری چندملیتی آمریکایی است که تأسیس ایالت دلاور و مستقر در سانتا کلارای کالیفرنیا است.

شرکت انویدیا کورپوریشن ، شرکتی نرم‌افزاری و بدون‌ساخت است که به طراحی واحدهای پردازش گرافیکی  GPUها ، واسط‌های برنامه‌نویسی کاربردی  APIها  برای علم داده و محاسبات با عملکرد بالا و همچنین واحدهای سامانه روی یک تراشه  SoCها  برای رایانش سیار (موبایلی) و بازار خودرو می‌پردازد و در سال 1993 توسط جنسن هاونگ که امروز نیز مدیرعامل آن است و شرکایش تاسیس شد

این شرکت از رایانش لبه‌ای تا ابری را انجام داده و حضورش در صنعت بازی را با کنسول‌های بازی دستی شیلد پرتبل، تبلت شیلد و تلویزیون اندروید شیلد و خدمات بازی ابری «جی‌فورس ناو» توسعه داده‌است.

شرکت NVIDIA برای افرادی که اهل بازی های کامپیوتری هستند نام آشنایی است و همانطور که اشاره شد این شرکت در زمینه تولید کارت های گرافیکی، تراشه های کامپیوتری و تراشه های موبایل فعالیت میکند.

از فعالیت های جدید شرکت NVIDIA میتوان به فعالیت برروی الگوریتم های یادگیری ماشین و هوش مصنوعی اشاره کرد.

 

اما اگر بخواهیم از لحاظ اقتصادی و مالی نگاهی به این شرکت داشته باشیم باید اینطور بگوییم که، این شرکت یکی از سریع ترین رشدهای تاریخ در بازار سهام امریکا را تجربه کرده است و امروز یکی از بزرگترین و با ارزش ترین شرکت های جهان محسوب میشود.

در واقع شرکت NVIDIA در بحبوحه استقبال از هوش مصنوعی به مرز 1 تریلیون دلار رسیده است و جایگاه ششم در لیست بزرگترین شرکت های جهان را تصاحب کرده است.

 کسب درآمد ۳۰۰ میلیارد دلاری انویدیا از هوش مصنوعی تا سال ۲۰۲۷

 براساس اعلام تحلیلگران، انویدیا تا سال ۲۰۲۷ می‌تواند ۳۰۰ میلیارد دلار درآمد از طریق هوش مصنوعی کسب کرده است  و پس از آن سهام این کشور دو برابر شد و هر سهم در حدود ۴۴۶ دلار معامله شد

در واقع شرکت تراشه‌ساز انویدیا با دوبرابر شدن قیمت سهامش به دلیل هیجان زیادی که نسبت به هوش مصنوعی وجود دارد و دقیقا حوزه‌ای است که انویدیا در آن تخصص دارد، تاکنون سال موفقی را پشت سر گذاشته است.

 یک تحلیلگر مالی به نام ویجی راکش انتظار دارد که انویدیا حداقل تا سال ۲۰۲۷ به‌عنوان یک شرکت پیشرو در بازار تراشه‌های هوش مصنوعی موقعیت خود را حفظ کند.

این تحلیلگر معتقد است که انویدیا می‌تواند تا سال ۲۰۲۷ حدود ۳۰۰ میلیارد دلار درآمد اختصاصی هوش مصنوعی به دست آورد که به این شرکت ۷۵ درصد از سهم بازار سرورهای هوش مصنوعی را می‌دهد.

براساس پیش بینی راکش از درآمد ۳۰۰ میلیارد دلاری این شرکت، ۱۰ برابر بیشتر از پیش بینی او برای امسال انویدیا بوده که رقمی مابین ۲۵ تا ۳۰ میلیارد دلار ارزیابی کرده بود.

راکش درخصوص Nvidia تراشه‌ساز مستقر در سانتا کلارا نوشته است که، با افزایش تقاضا برای هوش مصنوعی مولد، ما شاهد فرصت‌های قابل‌توجهی برای تامین‌کنندگان سخت‌افزار به‌ویژه نیروگاه هوش مصنوعی Nvidiaهستیم که نیازهای محاسباتی بالا را برای مدل‌های زبانی بزرگ، تأمین می‌کنند.

ویجی راکش پس از اینکه این شرکت در سه ماهه اول سال به دلیل موفقیت در زمینه هوش مصنوعی مولد فروش بالایی داشت، سرمایه‌گذاری در انویدیا را توصیه کرد.

طبق گزارش سالانه این شرکت در سال ۲۰۲۳، هوانگ مالک ۸۶.۹ میلیون سهم از سهام Nvidia است و مالک حدود ۳.۵ درصد از سهام این شرکت مستقر در سانتا کلارا، کالیفرنیا است.

 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود